Projekty UE:Dywersyfikacja działalności firmy Alaska w celu stworzenia oferty żywności organicznej.

W ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, Działanie 2.1 Rozwój i podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw Schemat A - Bezpośrednie wsparcie inwestycji w MŚP, realizujemy projekt pt. 

Dywersyfikacja działalności firmy Alaska w celu stworzenia oferty żywności organicznej.

Projekt dotyczy wprowadzenia nowych, innowacyjnych produktów do oferty firmy Alaska poprzez doposażenie w profesjonalny sprzęt gastronomiczny (sprzęt do przyrządzania i przechowywania potraw) nowych punktów gastronomicznych tj. 5 Smoothie Barów oraz 2 nowych restauracji samoobsługowych Olimp i 1 już działającej a także 2 istniejących lodziarni.
Realizacja projektu pozwoli wyposażyć kompleksowo zaplecze kuchenno-gospodarcze w ramach nowych i istniejących punktów gastronomicznych. Smoothie Bary zostaną wyposażone w urządzenia służące do przygotowywania na miejscu napojów na bazie owoców i warzyw bądź mrożonego jogurtu. W restauracjach Olimp zostanie doposażona wydzielona część zaplecza kuchennego, w której Wnioskodawca planuje przygotowywanie posiłków dietetycznych. Przesłanką do realizacji projektu jest: zapotrzebowanie na nowoczesne rozwiązania technologiczne w branży gastronomicznej, rosnące wymagania klientów wobec jakości potraw i składu potraw, konieczność zaoferowania rozsądnej ceny w stosunku do wysokiej jakości posiłków, rozwijający się sektor gastronomii w galeriach handlowych, rosnący rynek konsumentów żywności produkowanej i przygotowywanej bez użycia sztucznych dodatków i konserwantów, popularyzacja zdrowego stylu życia, konieczność kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych.

W wyniku realizacji projektu Wnioskodawca znacznie poszerzy rynek zbytu dla swoich usług oraz swój udział w dotychczasowym rynku dzięki otwarciu nowych punktów gastronomicznych oraz doposażeniu istniejących, w atrakcyjnej lokalizacji na terenie Krakowa. Wnioskodawca ocenia projekt jako kluczowy na drodze dalszego rozwoju i przyszłości firmy ze względu na:

1. Wzmocnienie konkurencyjności w skali regionu i kraju poprzez wprowadzenie innowacyjnych produktów, których nie mają inne restauracje i lokale gastronomiczne w regionie, a także nowych technologii – produkcja napojów smoothies, deserów jogurtowych, produkty z mąki orkiszowej i potrawy dietetyczne.
W przyszłości Wnioskodawca przewiduje dostarczanie żywności dietetycznej na telefon, również poza woj. małopolskim "catering dietetyczny"
 
2. Wzmocnienie konkurencyjności w skali kraju poprzez otwarcie nowych punktów gastronomicznych szczególnie oryginalnych barów, wzorowanych na amerykańskich, oferujących świeże smoothies i przekąski na bazie mrożonego jogurtu. Alaska będzie drugą firmą w Polsce i jedyną w Małopolsce oferującą naturalne napoje energetyzujące przygotowywane wyłącznie ze świeżych składników na oczach klienta.

3. Wzrost dochodów firmy.
 
4. Zmiana wizerunku firmy – wdrożenie działu żywności EKO – firma dbająca o jakość i pochodzenie składników. „Zdrowa żywność w korzystnej cenie”.
 
5. Lepsza organizacja pracy w firmie, poprzez dodatkowe zatrudnienie 28 osób oraz zakup komputerowego systemu do zarządzania.
 
6. Samodzielne kształtowanie cen i smaków napojów smoothies i deserów jogurtowych ze względu na produkcję na miejscu. Stały nadzór nad recepturami, kontrola jakości, dowolność w kształtowaniu rabatów, promocji , zestawów.
 
8. Zdobycie nowych grup klientów – dzieci, studentów i uczniów, wegetarian, wegan, osób na diecie, rekonwalescentów, osób z alergiami pokarmowymi, sportowców. Dywersyfikacja grup odbiorców i sprofilowanie oferty.
 
9. Wzrost rozpoznawalności marki Olimp i Smoothie Bar wśród klientów, zdobycie popularności wśród młodszej grupy wiekowej (smoothies, jogurterie).
 
10. Przekształcenie przedsiębiorstwa z małego w średnie (do 2014 r).

W wyniku realizacji projektu do 2014  roku zostanie zatrudnionych 28 osób na stanowiskach kelner/kelnerka, barman /barmanka.

Kwota dofinansowania inwestycji ze środków MRPO 2007-2013, wynosi 40% ceny zakupu.